مجمع جهانی بدمینتون با حضور دو نماینده از ایران برگزار شد

  • اخبار مهم - مسئولین فدراسیون - ویژه
Image

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون مجمع جهانی بدمینتون با حضور روسای فدراسیون های سراسر جهان در شهر چنگدو کشورچین برگزار شد.

این جلسه با حضور 187 عضو در سالن اجتماعات هتل اینتر کانتینتال شهر چنگدو چین برگزار شد. اعضای هیئت رئیسه جهان، روسای کمیته های جهانی بدمینتون و اعضای مجمع سالانه  در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه آقای پل اریک ریاست فدراسیون بدمینتون جهان در خصوص برنامه ها و چشم انداز بدمینتون در سال 2024 توضیحاتی را ارائه دادند. ایشان برگزاری برنامه های استعدادیابی و همچنین میزبانی های بین المللی را یکی از راه های موفق در امر توسعه خواندند.

آقای پل اریک اجرای دقیق برنامه ها توسط هر کمیته و همچنین ارائه ی برنامه ی جدید در کمیته ها را بسیار راهگشا خواندند.

سپس آقای توماس لوند دبیرکل فدراسیون جهانی بدمینتون، عملکرد سال گذشته بدمینتون را، خوب و دارای ارزیابی مناسب قلمداد کردند. ایشان خاطر نشان کردند امروزه بدمینتون در سراسر جهان در حال توسعه می باشد. ایشان افزایش مسابقات بین المللی و همچنین افزایش میزبانی های دارای رنک بالا را در سال 2024 ادامه دار دانستند.

در ادامه ی مباحث برگزاری مسابقات به صورت منطقه ای در آسیا مورد توجه اعضای مجمع قرار گرفت و همچنین کشورهای اروپایی ابراز تمایل داشتند که با الگو برداری از مسابقات منطقه ای در آسیا، بتوان در اروپا هم مسابقاتی به این شکل برگزار کرد.

در پایان برنامه ی عملیاتی سال 2024 مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

 سپس هرکدام از کمیته ها از جمله پارا، مالی، توسعه، ورزشکاران، قوانین گزارشی از عملکرد کمیته خود در سال گذشته ارائه دادند. بیان برنامه های سال جدید از دیگر موارد مباحث مطرح شده در این جلسه بود که هر کمیته به تفکیک برنامه های سال جدید خود را برای اعضای مجمع تشرح کردند.

آقای جاسم ریاست کمیته مالی جهان ضمن ارائه گزارش مالی سال 2023 برنامه های مالی سال 2024 را به صورت کلی بیان کردند که مباحث مالی به تصویب اعضای مجع رسید.

همچنین دکتر کاپلو ریاست کمیته توسعه بدمینتون جهان ضمن ارائه ی برنامه های انجام شده، روند توسعه بدمینتون در تمام کشورها را بسیار امیدوارکننده خواندند، ایشان در پایان یادآورشدند، ایران از جمله کشورهایی محسوب می شود که برنامه ی مناسبی جهت توسعه بدمینتون در سراسر کشور خود دارد که مهمترین آنها میزبانی از 3 رویداد بین المللی در ایران می باشد.

لازم به ذکر است این مجمع دارای 236 رای بود که باتوجه به حضور 187 کشور، بعضی از کشورها دارای 4،3،2،1 رای بودند که ایران جز کشورهایی محسوب می شود که صاحب 2 رای در این مجمع بوده است.که این حق رای در مابین سراسر کشور های دنیا که اکثرا دارای 1 رای هستند بسیار با اهمیت می باشد و نشانگر قدرت بالای بدمینتون ایران در تصمیم گیری کلان در سطح بدمینتون جهان است.